marți, 22 decembrie 2009

22 – ce a rămas din noi?

Despre gloanţe şi „apa otrăvită” am vorbit mai devreme, citiţi de poftiţi.
Repet un singur lucru: am pierdut două revoluţii. Una în stradă pe 22 decembrie ’89, una pe scenă în anii care au urmat.
Nu vreau nici să mă laud, nici să plictisesc.
Sunt sătul de revoluţionari şi disidenţi ca de politicieni şi şmecherii de toate speţele.
Am tot vorbit despre băsescu şi nu m-am ferit să-l identific ca reprezentantul securităţii. Unii m-au înjurat, să le fie de bine, am spus şi că de iese iar vre-o bubuială odată, fug la chioşc, că-i deschis non-stop, de Paşti, Crăciun, revelion şi…revoluţii, îmi cumpăr 2-3 pungi de porumb expandat, 2 lăzi de bere şi un cartuş de ţigări şi fuga înapoi la televizor.
Eu mi-am ratat şansele şi vorbele nu ţin nici de foame, nici nu schimbă faptele.
Am făcut radiografia manipulării nu o dată. Acel celebru „fără violenţă” a salvat de furia maselor securiştii şi activiştii, nomenclaturiştii. Tot ce s-a întâmplat din 22 şi după a fost de dragul legitimării unui nou regim şi salvarea nomenclaturii dintr-un sistem în altul. Şi au reuşit cu brio cum au reuşit să controleze puterea, partidele, economia şi societatea post decembristă.
„Adevărul” despre ce s-a întâmplat atunci nu vom afla niciodată, nici despre ce s-a întâmplat după: mineriadele, punerea pe butuci a economiei naţionale şi folosirea sistemelor de stat în interes personal. Nu o spun cu patos, o spun cu dezamăgire, dar detaşare, securitatea a învins. Ultima oară la alegerile din 7 decembrie.
Mi-e silă de tot ce s-a întâmplat în campanie, nu vreau să revin la discuţiile irelevante de atunci, însă războiul nu s-a terminat. Cine mai vrea să vâneze fantoma comunismului, să caute în Cuba şi Coreea de Nord, în Europa comunismul a murit definitiv la căderea Zidului din Berlin. Să nu uitaţi să vă puneţi în valiză tricoul cu Che Guevara! Între timp a decedat şi capitalismul, se vede cu ochiul liber, dar biciuitul calului mort pare momentan singura „soluţie” globală şi nu e nici locul, nici momentul să intrăm în acest subiect. Dacă se duce un război – în plan politic – acel război este între o democraţie cât de cât echitabilă şi dictatura cu faţă democratică. Nu vreau să deviez nici aici de la subiect, dar nici stânga, nici dreapta nu mai reprezintă valori reale şi cu atât mai puţin soluţii viabile. Sunt poziţii formale şi ideologic tot mai vagi. Asta la nivel global. La nivel micro, adică la noi, n-am avut nici stângă, nici dreaptă bine definită niciodată. PD-L în fapt este prototipul perfect al nevertebralităţii (am inventat un cuvânt, îmi cer scuze). Toate partidele post decembriste au fost „torpilate”, înfiltrate de securişti.
Ultimul exemplu l-am avut în seara aceasta prin reactivarea şi ieşirea la rampă a lui cataramă. Vrea capul lui Antonescu, vrea conducerea PNL şi vrea la guvernare alături de „dreapta”, de PD-L. Am spus că războiul pentru dezintegrarea PNL-ului nu că nu s-a terminat, dar abia începe. Dezamăgire lui băsescu vis a vis de „încăpăţânarea” lui Antonescu de a nu se alia cu puterea a fost vizibilă.
Lucrurile – încă o dată – trebuie privite în perspectivă. Mâine, guvernul boc IV trece de Parlament fără probleme. Însă sunt cel puţin 2 probleme care-l macină pe chioru’ de la Cotroceni. O guvernare PD-L nu le dă şansa aruncării pisicii moarte în curtea altcuiva şi eşecul pare iminent, pe de altă parte această nouă majoritate este prea fragilă pentru a asigura modificarea Constituţiei. PNL-ul trebuie sau dezmembrat după modelul stolojan, sau înghiţit complet printr-o fuziune, pentru „dreapta” şi „interesul naţional”. Dincolo de neîncrederea cu care-l ascult şi-l urmăresc pe băsescu, nu cred într-un interes naţional conceput de un singur creier. Şi revin la o altă idee de-a mea: nu de băsescu mă tem ci de ce reprezintă şi cei din spatele său: securitatea.
Securitatea nu mai este identificabilă. Este peste tot: în şi în afara serviciilor secrete, în partide, în mass-media, în sfera afacerilor.
Unicul proiect despre care vorbeşte băsescu, este „reforma statului”. Am spus că şi Parlamentul unicameral, şi reducerea numărului parlamentarilor sunt prostii. Reforma nu se face nici structural, numărul parlamentarilor n-are nici o legătură cu calitatea lor.
Mass-media este deservită. Până nu de mult speram că internetul, blogosfera mai poate fi un bastion independent, dar nu, nu este. Cei care nu sunt servanţii plătiţi, sunt manipulaţi şi dacă nu ţine nici asta sunt şantajaţi, discreditaţi sau eliminaţi. Nu pot să uit campania şi campania virtuală violentă. Şi nu pot să uit „manifestarea spontană” cu pancarte, steaguri şi tot tacâmul de pe 1 decembrie de la Timişoara anti-geoană (în decembrie ’89 n-aveam nici pancarte, nici steaguri) şi faptul că ieri seară la manifestaţia comemorativă de la Universitate nu s-au adunat decât zeci de oameni… Cui să-i fie ruşine?

M-am plictisit de demagogie, de manipulările consecutive, de sloganuri şi lozinci.
Am pierdut toate bătăliile, dar n-am să renunţ să mă bat. Măcar cu argumente.

brush

19 comentarii:

  1. Daca ne-a mai ramas un B A R B A T in tara acela e Crin Antonescu, sa avem grija de el, sa nu lasam sa i se intample ceva.El va fi viitorul neamului romanesc.Nu ma pot dezmetici, nu pot sa cred ca romanii sunt atat de mediocrii....au avut sansa sa se ridice si ei prefera sa traiasca, ca mormolocii cu capul in noroi.Azi , nu mai sunt atat de mandra ca sunt romanca, pentru ca nu pot crede caintre 2 alternative a fost aleasa cea mai rea...se vede cu ochiul liber....<<>>>>

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu putem stii. Din pacate, nici domnul Antonescu u ne-a oferit in campapnie decit vorbe, iar pina si simplul fapt ca "dreapta" lui inclina spre stinga...ciudat, dar poporul are inclinatie spre personaje ca acest trio al sfarsitului de an.

    RăspundețiȘtergere
  3. măi, nu "personajul" Antonescu este important şi ideea. conjunctura a condus la o bizară alianţă PSD-PNL în a doua parte a campaniei şi securiştii lu' băsescu au jonglat impecabil acest fapt, însă acum Antonescu s-a delimitat destul de clar de stânga, chiar dacă ambele partide fiind în opoziţie vor mai colabora, eu cred că lucrurile sunt destul de clare şi o opoziţie vis a vis de "interesul naţional" băsescian, cred că este absolut necesară.

    RăspundețiȘtergere
  4. FRATE DA BUCURATI-VA SI VOI DE SARBATORI, NU VA MAI MINCATI CREIERELE CU CE-AR FI FOST DACA....CRACIUN FERICIT PIPAL!

    RăspundețiȘtergere
  5. In sfarsit...s-a dovedit ca nici sistemul capitalist nu e viabil...a cazut.Capitalisti de soi au venit sa se milogeasca la stat sa ii ajute...deci, deci cine mai poate sustine superioritatea sistemului capitalist? E si o stupizenie sa premaresti o oranduire care polarizeaza masele, care exploateaza munca in folosul catorva(cei alesi).Numai cei care au vreun interes preamaresc oranduirea asta nedreapta.Eu cred intr-o strutocamila combinata din cele doua oranduiri.
    Romanii nu sunt toti prosti...aviz celor care cred ca pot sa ne manipuleze pe toti.Sa si le spuna lor , in fata oglinzii.
    In rest , daca se mai poate...un Craciun fericit!~
    Karma police, un Craciun in armonie si prosperitate!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. @MONA:

    Daca mai aud de Crin Antonescu am sa vars. Ala barbat?!!! Chucky de Romania?!!!

    @Brush

    Vorbesti prostii. Daca eram inca in Timisoara sa fii convins ca faceam pancarte. Ca aveam cu ce si aveam si unde. Si era gratis. La Timisoara nu au ce cauta nici cei care ascund criminalii din 1989, nici cei care li se alatura. Punct. Crin Antonescu este un parsiv si un cinic fara egal! Este solutia PSD nu a PNL>

    De ce nu vezi tu mai departe? De ce nu incerci sa te intrebi DE CE va trece guvernul Boc TREI (nu patru) in conditiile cand practic sunt minoritari in Parlament? Ia zi? De ce?

    Ce o tot frci si o abureststi? te-ai saturat de revolutionari zici? ii pui alaturi de politicieni? Nu ti-e rusine?

    PSD?!! Crin Antonescu?!! Astia sunt oamenii vostrii? Cine va tot ameteste de cap in halul acesta?!! Crin Antonescu s-a dat cu PSD!!! PSD are inca in structura sa CRIMINALI din 1989. E a nu stiu cata oara cand PNL tradeaza in istorie de dupa 1989.

    RăspundețiȘtergere
  7. PNL nu a tradat, de fapt s-a intarit , asta daca cumva nu ati obeservat.Este alternativa la situatia asta in care ne-am cam incurcat.V-ati pus intrebarea de ce a crescut PNL???De la un partid decorativ a ajuns la 20%(e ceva!!!!)....pai e un singur raspuns, Crin Antonescu.Cred ca PNL ar trebui sa-i multumeasca, altfel ar fi ramas un partid de buzunar.Nu e cazul acu' sa recurgem la <<>> cu care sa strangem cureaua , cred ca ne putem descurca ca si pana acum fara <>>.A te gandi la viitorul tarii nu inseamna ca tradezi... si ce mamaruta lui a tradat?Niste oameni marginiti care nu vad decat interesul propriu?
    A vorbi fara argumente, a improsca cu noroi in toate partile, nu inseamna ca si ai dreptate... e d e m a g o g i e
    Din fericire mai si gandim(unii)

    RăspundețiȘtergere
  8. Cineva zicea ieri la TV ca acum traim mai rau ca in 1991...sa ne fie de bine
    Nu pot sa nu ma gandesc la tinerii care s-au jertfit in Revolutie.Firavi si poate fara sa gandeasca prea mult, fara teama, cu sufletul deschis si cu incredere ca prin atitudinea lor pot schimba ceva, s-au expus si.... au trecut dincolo.....imi tremura sufletul de cate ori ma gandesc la asta.Daca aveti copii puteti intelege, daca nu, nu.Ce poate fi mai dureros pentru un parinte decat sa isi ingroape copilul!
    Cand viata era in fata lor, au ales sa riste, au ales sa se jertfeasca pentru o Romanie libera si democrata.Oare noi ne-am da viata pentru aceleasi lucruri. Macar sa pretuim jertfa lor, macar sa luam atitudine in fata atator gesturi care il intineaza pe al lor...
    Cu totii sunt Eroi, si ar trebui sa-i pretuim asa cum se cuvine...mediocritatea unora, aduce o pata pe jertfa lor!
    Cu piosenie, de fiecare data cand mi-e bine, ma gandesc ca binele meu li se datoreaza si lor.Fie-le tarana usoara!

    RăspundețiȘtergere
  9. băi PAPPY (lapte), eşti atât de prost de te încheie la şireturi mă-ta şi te şterge la guriţă după ce PAPY griş cu lapte. (am promis să nu înjur.)
    de vorbit, vorbesc despre mine, eu eram în stradă şi-n '89 nu în pătuţ la căldurică sau cu ochii beliţi la televizor.
    acum se găsesc la librării cam toate cărţile despre cum se face manipulare, dacă n-ai fi prea tembel şi ai pune mâna măcar pe o carte, poate ai înţelege ce spun. poate.
    că ţie-ţi plac securiştii, înţeleg şi asta, n-ai fost nici arestat, nici anchetat.
    ţine-o pe a ta cu băse, udrea, videanu, oprea, blaga, berceanu. ăştia da oameni, da patrioţi.

    sărbători fericite.

    RăspundețiȘtergere
  10. @Brushvox

    Nu ma cobor la nivelul tau. Pentru nimic in lume.

    La mine e simplu: ORICE NUMAI PSD NU! Si oricine le ia apararea este in aceeasi oala cu ei.

    IN MOD DEOSEBIT IL INCLUD NOMINAL AICI PE CRIN ANTONESCU, care se face VINOIVAT de faptul ca a incercat sa le dea celor din PSD credibilitate. De aceea i-am si intors spatele!!!

    Spre deosebire de tine am coerenta in gandire si un un set de reguli dupa care ma ghidez. Cat despre faptul ca tu erai pe strada... Desigur. Numai TU!

    Si lasa-te de aruncat cu ceata in zona. Cei care iau apararea PSD si a acolitilor lor sunt de doua categorii: prosti si cumparati. Tu spui ca nu esti prost. Ramane a doua varianta. Te cred!

    RăspundețiȘtergere
  11. @brush: Daca te-ai plictisit de demagogie de ce faci apologia PSD-ului??? Hai sa fim seriosi!
    De ce te agiti atat? Te deranjaza cand altcineva are alta opinie???Te deranjaza ca nu pupam PSD in partea dorsala? Am fost membru PNL (din motive de munca a trebuit sa demisionez desi am fost membru din '90) si eram in continuare simpatizant pana Crin a aservit PNL-ul PSD-ului. S-au lasat condusi de orgolii in loc sa se gandeasca la tara.
    @ Mona: PNL a crescut dupa implicarea lui Tariceanu care acum este marginalizat de catre lingaii PSD. Antonescu refuza sa dea drept le replica celor care nu sunt de acord cu el. Afirm acest lucru deoarece am patit-o. Nici macar nu are curajul sa raspunda interpelarii unui om simplu.
    Vorbeati de morii revolutiei??? De ce criminalii lor sunt liberi inca???Au gasit 2-3 tapi ispasitori si gata. Adevaratii mandatari sunt liberi. Vorbeati de Piata Universitatii??? Va amintiti '90? Cine a instigat la CRIMA in Decembrie '89 a instigat si in iunie '90 ca de naravul din fire...
    Vreau sa va anunt ca nenea ala cu barba alba din 25 decembrie '89 nu era Mos Craciun ci Gelu Voican Voiculescu cel care a vrut sa execute un regizor deoarecde nu i-a convenit ceea ce a primit din filmul cu executarea sotilor Ceausescu! Acel regizor din fericire traieste dar nu in Romania! PDaca vreti detalii interesati-va cine este si ce a facut Ovidiu Paulescu (regizorul)

    RăspundețiȘtergere
  12. pentru Dacic Dracon şi Pappy - nu fac nicio apologie la nici un PSD. doar ca fapt divers, în '93 trupa mea a fost interzisă pe postul public de radio şi tv fiindcă mi-am permis la "Dracula Rock" să protestez faţă de (re)alegerea lui iliescu.
    sunt uşor plictisit de oamenii care vorbesc, dar pe care niciodată nu i-am văzut făcând ceva, mai mult, multe lucruri despre care vorbesc s-au petrecut când erau în scutece.

    cu "războiul" băse vs. "ceilalţi" am optat pentru ceilalţi fiindcă pe de o parte băse admite singur că la revoluţie s-a uitat la televizor şi - pe de altă parte - este destul de evident că este mână-n mână cu "serviciile", cu oamenii din fosta securitate, oamenii securităţii înfiltraţi peste tot. pd-l este un partid de fripturişti şi corupţi fără nicio ideologie.
    ce frumos! cum a câştigat băse alegherile, doamna udrea a şi primit NUP-ul! şi ce la fix: înaintea investirii la cel mai bănos minister.
    nu vă supăraţi, dar aţi pariat pe calul "otrăvit" într-un context elementar de simplu, erau doar două variante.

    şi Pappy, tu niciodată n-ai nici un argument exceptând eternul nu-psd. asta mie cel puţin îmi spune foarte mult despre nivelul tău intelectual, la care - pardon - m-am coborât.
    promit să nu mai fac: mă piş pe tine cu boltă.

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu nu intentionez sa intru in disputa cu oameni care nu au argumente.Eu sunt convinsa ca PNL a fost urcat de Crin Antonescu la 20%si uite si argumentul meu...de ce cand era Tariceanu in fruntea partidului se situa intre 7-12%...oare nu imi aduc eu bine aminte?....uite ce e, lumea nu e asa de proasta precum cred unii. Brushvox nu te stresa, nu vezi ca astia asta si vor? Mai bine ar spune ce realizari au in viata lor...a ii critica pe altii si a face pe Dumnezeu e usor, mai greu e cu faptele.Daca au curaj sa spune ce au realizat in viata? Iti amintesti faza din biblie...<<<>>> (Sf Evanghelie dupa Ioan, cap 8.7-9)
    Vine Craciunul,sa fim cu sufletul curat si buni.
    Trebuie sa acceptam ca sunt oameni care nu gandesc ca noi, dar mai trebuie sa ne amintim si ca nu intotdeauna detinem adevarul absolut.Nici noi, nici voi.Faptele vorbesc.Cuvintele sunt doar prilej de neintelegeri.Doar asa putem sa fim oameni adevarati.

    RăspundețiȘtergere
  14. Brush, stai linistit, ne-am lamurit cu totii pana acum ca are cateva idei. Putine, dar fixe.
    Si cum din nimic nu iese nimic niciodata, iata explicatia pentru care e ceea ce e: un biet om care isi da importanta incercand sa inventeze un trecut "maret", de luptator, dar cvasi-inexistent, cu nicio realizare notabila si cu un viitor pe masura. Destinat sa moara ca un necunoscut, insignifiant si fara alternativa.
    Iarta-l ca nu-i in toate mintile

    RăspundețiȘtergere
  15. Omu' militeaza pentru ceea ce crede. Uneori violent, e drept. Insa eu nu mi-as da asa de usor cu parerea despre ce poate Pappy. Cu atit mai putin despre ce a facut sau ce va face.
    Si, oricit ne bagam noi in seama, un lucru e clar. Politicienii se caca pe noi, pe toti. Si noi ne sfasiem intre noi, punem la cale competitii despre cine se pisha mai sus, chestiide gen, in loc sa vedem unde e adevarata treaba de facut.
    Naspa de noi.

    RăspundețiȘtergere
  16. Brushvox e o persoana cu totul speciala si complexa, si foarte valoroasa!Il cunosc de ani...dar voi, cu ce va ocupati? V-a platit cineva sa ii improscati cu noroi pe cei care au altfel de idei decat voi?
    Cui ce drept ii judecati pe altii? Sunteti cumva Dumnezeu?
    Intai sa faceti ceva si apoi mai vorbim.
    Azi de Craciun, da-ne Doamne ceea ce crezi ca meritam,si nu uita de noi, ca prea am fos oropsiti in ultimii 20 de ani!
    Brush, sarbatori fericite,tie si celor dragi!

    RăspundețiȘtergere
  17. Ma tem ca nu am judecat pe nimeni. Mersi, nu simt nevoia sa imi zica cineva cam ce ar trebuii sa fac. Am avut o viata mult prea plina ca sa mai accept sfaturi. Si nu vad unde l-am improscat cu noroi pe Brush.

    RăspundețiȘtergere
  18. @Mona:) Faptul ca Brush este o persoana speciala nu il contest, nu il cunosc si l-am improscat cu noroi ci doar mi-am exprimat opiniile mele.
    Daca nici macar nu cunosc acea persoana (desi am citit cate ceva pe blogul lui si pot spune ca ii apreciez activitatea muzicala chiar daca inclin catre alte genuri) cum poti afirma ca am fost platit de cineva.
    Referitor la intrebarea cu ce ma ocup si ce am relizat nu cred ca este relevant in aceasta discutie. Si sa facem ce??? la ce te referi? Ce ar trebui sa facem ca sa avem dreptul la opinie? Cred ca am facut acum 20 de ani.
    Dreptul la opinie este unul dintre principalele drepturi ale omului.Acest drept este înscris in Constituţia României la capitolul „Drepturile si libertăţile fundamentale”, articolul 30, alineatul 1.
    Am mai spus intr-un raspuns haideti sa ne bucuram de sarbatori si revenim cu discutiile in contradictoriu (care pot fi constructive cat timp se poarte civilizat) dupa Craciun.
    La multi ani tuturor! Craciun fericit!

    RăspundețiȘtergere
  19. Eu nu vreau sa ofensez pe nimeni, nici sa ii ingradesc opiniile, cu atat mai mult nu dau sfaturi.Dar cand critici pe altul , cu siguranta trebuie sa fii mai bun ca el.Cred ca fiecare avem dreptul sa ne exprimam liber, dar atat incat sa nu jignim pe cineva.Aici pe pagina erau cateva aprecieri jignitoare, care trebuiau sanctionate.
    Eu nu sunt Dumnezeu ca sa ii judec pe altii, il las pe El sa o faca.Eu pot admite ca in jurul meu sunt persoane mai bune ca mine,e firesc , doar nu sunt centrul Universului eu.
    Pentru mine faptele vorbesc, vorbele nu-mi mai spun nimic.Macar atitudine sa luam in fata raului,a lucrurilor nefiresti.
    Am observat oameni care de atata orgoliu nici nu pot privi in jur.Doar oameni.
    Tot ce-mi doresc, va doresc si voua, sa ne crestem copiii in liniste, intr-o lume ferita de tentatii si rau( drogurile usoare si prostitutia, chiar si palmuitul de catre politicieni) si de ce nu, intr-o lume prospera...cu totii ne dorim sa traim bine.....
    in ultima vreme un gand se contureaza tot mai tare...poate pentru o vreme va trebui sa plec in strainatate, pentru ca Romania mea a fost vanduta.

    RăspundețiȘtergere