vineri, 18 iunie 2010

Am fost trasa pe dreapta


Trebuia sa se intample odata si odata. Prea ma laudam tuturor ca eu, de atatia ani, nu m-am conversat niciodata cu domnii cu cascheta alba... Si iata ca momentul cu pricina veni. Usurel, pe neasteptate, intr-o frumoasa zi cu soare, cand eu cantam mai dihai de bucurie, la drum de zi, cu jumatatea mea alaturi... Undeva dupa Saliste, pe drumul european ce leaga Deva de Sibiu. Stiam ca politistii sibieni sunt mai sarguinciosi decat altii si mai dornici de incasat. Cand l-am vazut in capul dealului, in mijlocul soselei, cu dreapta-n vant, am stiut ca e pentru mine. Arunc privirea la kilometraj. 120. Zic: fuck! Opresc, deschid geamul. Trebuie sa recunosc, m-au cam taiat transpiratiile, cum se spune. Omul imi cere actele la control si imi spune: "In localitatea Saliste ati avut 70 la ora". Nu stiam ce sa cred. Parca imi era ciuda ca nu este pentru viteza de 120. Era mai cool. Sau pentru atatea alte reguli pe care le-am incalcat, voit, de atatea ori. Dar nu. Trebuia sa fie pentru o amarata de viteza care, in multe localitati, este regulamentara. Asta e. Binenteles, nu aveam permisul la mine. (Pe bune!) Ma duc la masina alba cu dungi rosii-albastre sa platesc amenda, ma asez cu coatele pe geam si incep sa-i numar maruntisul (60 lei). Disperatul imi spune sa iau o pozitie regulamentara, ca e ilegal cum stau. "Pai doar nu va dau spaga, zic. Va platesc amenda. - Da, imi spune el, dar de afara nu se vede asa.'' Ma conformez. Imi spune ca ar putea sa-mi dea amenda 300 lei, dar trece cu vederea ca nu am permisul la mine. Si sa nu mai fac asta. Zic ok (ce altceva as fi putut zice?!) si ma car. Am ramas usor habauca de cap. Prima amenda din viata mea. De orice fel. Un amic zicea ca esti sofer adevarat abia dupa ce ai condus 100 mii km. I-am facut, dar nu am simtit asta. Pot sa spun insa, ca dupa aceasta experienta, parca am simtit mai mult ca am intrat si eu in randul soferilor... Nu am ce sa-i reprosez omului. Isi facea si el datoria. Dar la cate bazaconii vad zilnic in trafic, unele de-a dreptul periculoase, ramase ne-amendate, parca mi-e ciuda un pic. Umpic.

Un comentariu: