duminică, 13 decembrie 2009

Decembrie

A venit decembrie si inevitabil incerci sau nu sa intri in atmosfera de Craciun si sarbatoare. Inainte parca aceasta te curprindea, te lua prin surprindere, era ceva normal…acum nu…acum trebuie sa intram in atmosfera de sarbatoare, sa ne fortam practic sa facem asta …rare sunt momentele in care chiar te simti „jolly … just because”.

Anul asta datorita alegerilor s-a cam dat uitarii cel putin Mos Nicolaie …

La cursul la care am participat, in zilele precedente si dupa, mai mult s-a atacat subiectul daca am mers la vot, cu cine am votat si tot asa ….culminand cu afirmatia unei tipe tinere (ca mine) ca ea a votat cu gionel pentru ca, citez „mie nu mi-a facut nimic”. Nu i s-a dat nicio replica, majoritatea au fost socati sa auda asa ceva … totul s-a linistit si s-a continuat discutia in cadrul bisericutelor…cateva cuvinte „de bine” s-au zis la adresa tipei apoi s-a cotit catre „mai e decembrie, oare cand o ninge? parca nu e craciun si decembrie fara zapada” … deh noi suntem obisnuiti cu zapada, pentru ca asa am fost invatati …sa fie zapada, sa fie nameti, sa fie ger, sa ingheti mergand la colindat.

Imi amintesc cand eram mica si era zapada si nimeni nu se plangea de asta – vezi stirile cu romania sub nameti si de abia fulguise – ieseam afara si ma jucam de dimineata pana seara, trageam sania dupa mine, faceam derdelusuri…acum nici macar un bulgare cumsecade nu poti face in oras.

Imi placea sa merg si la colindat, avea o traista d-aia din carpa inflorata ca asa erau atunci si era cat jumate din mine si o trageam prin zapada dupa ce incepea sa se umple cu nuci, covrigi, bonboane, mere, mandarine, monezi din alea de ciocolata invelite in poleiala aurie, banane verzi si optional portocale sau prajituri alba ca zapada – asta de la casele mai mari … cum ziceam atunci … astia au! …. evident ca prajiturelele nu ajungeau in traista ci direct in stomac :D .

Nu mai stiu toate colindele, am uitat multe din versuri dar nu am uitat sentimentul ala de sarbatoare, de cat de fain era sa merg cu cardul din casa in casa si sa zbier „primiti cu colindul?” si eterna fraza de incheiere „ne dati sau nu ne dati? ne daaati!” si ne dadeau, erau foarte putini care nu raspundeau … marea majoritate lasau portile deschise sau faceau drumuri de la usa casei pana la poarta pentru a vedea daca sunt colindatori pe strada si pentru a ii chema si la ei, le facea placere …unora insa le facea placere si sa ne chinuiasca … era un batranel pe strada cealalta care vroia sa ne auda cantand muult si ne zicea ca „e fals, ce mai stiti?” si nevasta-sa mereu zicea in spate „lasa-i mai ca sunt inghetati” si el „nu, ca vreau sa ii aud” ….si cantam frate, terminam repertoriul si o luam de la capat si pana la urma ne primeam marul si covrigul si nuca si plecam mai departe.

Acum toata lumea e cu usa inchisa, poarta inchisa, lumina stinsa ca nu cumva sa te trezesti cu o sleahta de tigani la usa si sa fii nevoit sa le deschizi ca iti darama usa batand si evident fiind nevoit sa scoti si bani din portofel sa le dai.

Imi amintesc ca oricat de grea era traista aia si o taram dupa mine, oricat venea si striga mama dupa mine…”hai mai stai? nu ai inghetat, nu iti ajunge?” .. nu ma lasam pana nu o umpleam si tot eu singura vroiam sa o tarasc pana acasa … apoi repede tusti in mijlocul patului si desertam traista ca sa ii arat ce am primit….si ea tipa „faci mizerie” „vino sa te sterg, sa te schimbi, uite esti bocna” … iara eu continuam cu uite nuca e de la x, marul e de la y … stii pe tanti aia? ne-a dat prajituri dar am mancat-o pe loc …

Era placut atunci.

Acum nush, mai greu sa intri in „za xmas spirit”.

Totusi, nu si imposibil, ultimile 2 w/e (sambata de fapt) au fost foarte placute si asa xmas like…am vazut prinderea beculetelor si artificiile de rigoare (m-am nimerit pe acolo dar tot e de bine :)), am fost la targul de cadouri – mi-am luat cercei cu pisicute :P , am fost in cismigiu si am vazut bradul, sania trasa de reni si o matza ce se tot plimba pe acolo…deh si Mos Craciun are animale de casa :P , am mancat turta dulce (sper ca nu era veche :D desi era un picutz cam tare..poate si de la frig :D ).

Atmosfera a fost placuta dar tot lipseste ceva, acel 1% care sa nuanteze….artificiile nu mai erau spectaculoase ci numai simpatice .. probabil pentru ca am crescut...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu