miercuri, 2 iulie 2014

De la nastere


Acum multi ani, intr-o dimineata de iarna, Dumnezeu a hotarit ca e vremea sa ma trimita la servici. 
Adica, in lume.
Nu, nu am fost intrebat, nu am avut drept de optiune.
Vedeti voi. In casa sufletelor nu exista democratie.
***
Si m-am nascut in Romania. 
Nu, pe vremea aceea al doi-lea "r" nu era inca acolo.
Intr-o familie de oameni normali, albi.
Nu "minoritari". Sau altfel "avantajati".
Sint Roman. Banatean. De la nastere am fost asa, si asa o sa mor.
Vreau, nu vreau, asta sint.
Am niste stramosi.
Am o cultura.
Am un copil.
Un trecut.
Si un viitor.
De ce sa neg asta, si sa ma prefac ca sint altceva?
***
Sparta rezolva problema celor cu dizabilitati in mod scurt.
Nu era un mod politically fair, de acord.
Dar hai sa o luam in mod invers: de ce ar fi fost fair pentru cei nascuti normal sa suporte niste inadaptabili intr-o lume in care la acea data viata era grea, uneori mortala de-a dreptul?
Pentru ca Dumnezeu, sau Alt Zeu, i-a impins intr-o lume fara macar sa-i intrebe daca vor?
***
De ce avem aceasta eterna obsesie ca o minoritate are un handicap?
De ce credem, sau cel putin unii cred, ca o limba materna diferita te face, in vre-un fel, minoritar?
De ce, tot la fel, unii cred ca o culoare a pielii te face, in vre-un fel, minoritar?
Parca ne nasteam egali.
In drepturi, si in obligatii.
***
Pun si eu o intrebare stupida, asa...
Oare de ce se insista atita sa acceptam tot ce e ofensiv, rau si contra moralei noastre, din culturile straine?
Oare de ce se insista ca "musafirul" are voie sa imi dea foc la casa, sa ma jefuiasca si sa imi violeze familia, doar pentru ca cultura lui spune ca e ok sa faci asta celor care nu sint din neamul tau?
Oare de ce se insista ca valorile noastre traditionale sint gresite?
Oare de ce se promoveaza ca pe o noua biblie faptul ca nu trebuie sa apartinem niciunui grup, iar familia e ceva pentru perdanti?
Oare de ce se insista ca un redus mintal are aceleasi drepturi ca un geniu, dincolo de drepturile bazice umane?
Oare de ce se insista, uneori cu politie si justitie, ca drepturile handicapatului sint mai mari decit ale geniului, ca sa nu mai vorbim de oamenii normali?
De ce dreq trebuie sa platim NOI distractia divinitatii, care se pare ca are parte de cel mai minunat timp din viata lansind tot soiul de suflete defecte asupra noastra?
***
...imi pun prea multe intrebari pentru o ora asa de matinala, nu e asa?
De ce e lumea asta asa de plina de rahat, ambalat si marcat ca martipan?


Un comentariu: