joi, 18 noiembrie 2010

ANDURANTA...


"Noi am esuat..." spune Tudor Chirila intr-un material pe care l-am postat zilele trecute... Pare un reprezentant de seama al generatiei sale Chirila... Poate ca si este... Insa ceea ce ieri mi se parea o idee buna astazi pare doar un bocet de descurajare desi mesajul s-ar fi vrut exact opusul...

Sa le spui altora, "Noi am esuat, dar voi puteti" este ca si cand ai spune "noi am murit, incercati voi, poate veti trai"... Cam asa imi bubuie mie in urechi treaba asta... Si apoi foloseste prea mult cuvantul "cacat"... A soca este intotdeauna o metoda buna... Si cea mai buna cale pentru o fire timida esta aceea de a epata...

Cunosc foarte bine si stilul si modul de manifestare... Ma lupt cu ele de cand le-am constientizat... Ca sa pot trece la nivelul urmator... Incredibil nu? Toata viata mea am fost un om timid... Nu s-ar spune, mai ales astazi judecand dupa modul in care aleg sa ii dezmembrez pur si simplu pe unii...

Si pare si mai ciudat, dar toate acestea izvorasc tot din timiditate... Recunosc public pentru prima oara ceea ce profesoara mea de romana, doamna Pitrop a declarat in fata clasei in ultima ora de romana dinainte de terminarea liceului: "Cristie este un om sensibil"... Si toti colegii mei, care stiau actiunile si vorbirea au pufnit in ras... Credeau ca femeia a luat-o razna... Si eu ma prefaceam a rade cu pofta alaturi de ei...

In sinea mea insa eram furios... Am avut o clipa senzatia ca ramasesem gol pusca in plina zi, in fata tuturor... Si ma intrebam cum de a reusit femeia aceea, pe care si in ziua de astazi o consider un om deosebit, cum a reusit sa ma "citeasca"?

Acum stiu... Exact cum "l-am citit" eu pe Chirila... Este un om sensibil... Actele lui par uneori nebunesti... Aruncarea in rauri de alcool, femei, despre care am auzit doar de la cei care i-au fost prin preajma, si apoi retragerea in sine pentru a gandi il desconspira... La fel cum il desconspira si imaturitatea aproape infantila...

Ceea ce il deosebeste in mod categoric insa de altii pe Tudor Chirila este capacitatea sa de a alatura cuvintele formand un sir coerent de idei cu care simti ca ai rezonat candva, ca rezonezi acum, sau ca ai putea rezona candva...

Prea multa tanguire insa... Si prea repede trambitata capitularea... Noi nu am esuat? Acest lucru se intampla doar daca am murit... Eu unul refuz sa capitulez si sa spun "am esuat"... Nimic nu este terminat pana nu s-a terminat... Si viata mea nu s-a terminat. Inca.

Nici a ta nu s-a terminat. Nici a celor din jurul tau. Si atata vreme cat mai ai suflare de viata in nari poti sa faci diferenta. Oricand. Oriunde. Tu. In felul tau. Altul in felul sau. Eu in felul meu. Fiecare in felul nostru...

Sunt satul sa aud tinerii iesind la pensie cu vorbe ca acelea ale lui Tudor Chirila: "Am esuat"... Probabil ca nu realizeaza inca faptul ca nu a esuat, ci ca, in mod normal pentru Romania, doar i se pun continuu niste piedici in cale...

Si de asa ceva nu este nevoie, cand vrei sa ii folosesti doar ca masa de manevra... Masa de manevra trebuie sa fie inerta, drenata de energii creatoare... Si acest drenaj se face cu mai putin efort daca incepi de la varste fragede... Ceva in genul "Matrix", doar ca cei care cultiva campurile de umanoizi, tinuti intr-o lume virtuala, sunt tot oameni...

Chirila nu are dreptate... Nu am esuat... Nici noi si nici el... Nici generatiile care vin dupa noi... Suntem in viata... Asta vor altii sa credem: ca nu se poate... Sa ne resemnam... Refuz categoric acest lucru! Chiar daca ma aflu departe de tara...

Sunt neobosit, pana imi va opri Dumnezeu suflarea de viata din mine sau cel putin atata vreme cat imi va lasa puterea mintii... Fizic pot fi doborat oricand, dar mintea nu poate fi decuplata decat de Dumnezeu sau cu ingaduinta Lui...

Nu am esuat, Tudor Chirila... Generatia mea a avut ceva de spus... Si cea de dupa noi are... Fiecare generatie are ceva de zis... Insa ei vor sa ne adoarma simturile inducandu-ne senzatia neputintei... Si ei inving doar daca noi acceptam faptul ca suntem infranti... Pentru ca atunci nu mai opunem nici un fel de rezistenta... Eu aleg sa nu le fac pe plac!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu