luni, 26 iulie 2010

Teoria ...comparatiei




"The only way to get smarter is by playing a smarter opponent"
...a zis o data cineva...
***
Comparam. E in firea omului. Totul trebuie sa aibe o scara de valori, un termen de comparatie. Desigur, un lucru bun, in felul lui. Insa mereu uitam faptul ca comparatiile sint chestii tendentioase, cind exista mai mult de doi factori de comparat. In urma unor comentarii de pe aici, ma tot gindeam ca poate nu privim probleme de la capatul corect al lor. Bunaoara, comparam partide politice, politicieni, curente si trenduri. Insa, in mod tendentios, o facem doar la nivel local. Bunaoara, comparatia PDL-PSD. Crede cineva ca progresezi jucind cu concurenti debili? E greu sa fii mai bun decit PSD? E PSD un termen real de comparatie...? Exista fapte...POZITIVE ale PSD cu care sa iti compari eventualele fapte POZITIVE? Ne intereseaza si altceva, de fapt, decit gradul mai mic de nocivitate ale faptelor unora comparate cu faptele celuilalt?
De fapt nu vedem padurea de pomi. CUM poti introduce in ecuatie doua rele, cind e vorba de viitorul tarii? Cu ce drept cineva introduce acest sistem de comparatie? De ce nu comparam PDL cu partide din tari care au o traditie democratica, nu colhozuri si semi-sclavagism asiatic? Interesul e sa raminem intr-o supa calduta de declamatii pozitive si fapte negative?
***
Eu imi doresc sa pot compara PDL cu partidele de dreapta germane, de exemplu. Prin taxe, am platit pentru ca ei sa aibe o prestatie pe care, si eu, ca si orice cetatean platitor de taxe, sa o pot considera adecvata. NU, nu am platit aceste taxe pentru ca cineva sa faca politica anti-PSD. Am platit aceste taxe pentru ca cineva sa faca o politica anti-comunista, capitalista si democratica. Daca se poate, si e precum as vrea, as dori sa vad o politica progresista. NU am primit ceea ce am platit. Deci, imi vreau banii inapoi. Imi spuneti si mie de ce nu ii pot primi?
***
Nu, nu vreau sa folosesc termenul "brainwashing". Desi as putea. Daca Vadim ar deveni, brusc, "anti-PSD", facem pariu ca ar avea dublu, daca nu mai bine, succesul de acum? "Anti-PSD" e un Label care vinde la greu. Si, mai mult de atit, acopera urme.
***
Mai marinare. Oricit crezi altceva, NU esti Dumnezeu. Revino-ti, in mortiimatii!

Un comentariu:

  1. Te rog sa vorbesti in articolul urmator despre PSD, Ion Iliescu si rwsstul gastii ce a pus mana pe Romania ddin 1989 incoace...

    Te rog sa faci o analiza a starilor si faptelor REALE care au dus Romania la dezastrul de astazi.

    Tu esti timisorean!!! Stii EXACT cat sunt de nocivi cei din PSD, Crin Antonescu si asa mai departe...

    Intelegi pe deplin faptul ca atacand NUMAI pe Basescu favorizezi PSD si pe cei care au jefuit tara asta timp de douazeci de ani?!!!
    De ce faci asta?!!

    RăspundețiȘtergere