joi, 21 ianuarie 2010

CU FUNDUL IN DOUA LUNTRII SI COADA INTRE PICIOARE

Asta este placerea romanului.
Sa joace sigur.

Sa se dea cu toti.

Sa nu isi asume riscuri.

Nici responsabilitati.

E ca tiganul.

Cand lucrurile o iau la vale.

O da cu tupeu.

Intotdeauna.

"V-am zis eu."

Fiindca avea fundul.

Si in luntrea cealalta.


***
Romanul este un supravietuitor.
Este tot ce stie.

Nu stie sa traiasca.

Doar sa supravietuiasca.

Se apleaca.

Pentru ca sa nu infrunte.

Nimic.


***

Romanul fuge de lupta.

Fuge de raspundere.

Dar are gura mare.

Si intocmai ca tiganul.

Stie sa o foloseasca.

In asa fel incat sa para.

Destept.

Chiar si atunci.

Cand pute pamantul sub el.

De prost ce e.

Are antrenament.
La misto.

***

Romanul este pe cale de disparitie.

Apucaturile lui.

Imi amintesc mereu.
De tigancile
care se strang in stoluri.
Care se vaita.

De toate cele.

Zbierand.
Si smulgandu-si parul din cap.

Daca nu le merge asa.

Incep si ameninta dupa.

Ca sa intimideze.

Sar cu gura toate deodata.

Abia la sfarsit apare tiganul.
Agresiv si pus pe harta.

Strigandu-si nevinovatia.


***
Cam asa si cu romanul.

Se pune cu fundul in doua luntri.

Asteptand sa vada.

Care este deznodamantul.

Pentru ca repede.

Sa se arunce in tabara castigatoare.

Si sa latre la cel care pierde.

Un latrat moderat.

Ca nu se stie.

Cum se invarte roata.


***

Rasar in urma noastra
Papa-lapte.

Zgarie branza.

De tot soiul.
Tot mai multi.
Punatori de coada la pruna.
Si miezuri de tot felul.
Prespalati la creier.
Sau prea-spalati la creier?

***
Pentru asta.
Noi suntem de vina.
Caci si noi.
De multe ori.
De prea multe ori.
Am stat cu fundul.
In doua luntri.
Pentru ca ne era frica.
Si ne c...m pe noi.
Am zambit.
Cand trebuia sa urlam.
Si am tacut.
Rusinati.
De rusinea altora.

***
Romanul.

Crede
Ca el singur conteaza.

Si astazi.

Nu mai stie ce inseamna.

Puterea celor multi.

Curajul romanesc maxim.

Se manifesta.

In miez de noapte.

Cand minimum doi "vanjosi".

Aburiti de vinul bodegii.
Prind un nefericit.

La colt de strada.

Si ii aplica o corectie.

Ca sa se simta si ei puternici.

Macar odata in viata.

***
Odata.
Doar odata.
Nu demult.
Doar acum douazeci.
De ani.
Cand nu s-a mai putut.
Romanii au sarit.
Si atunci prea putini.

***
Au sarit sa se ia de gat.
Cu legile nedrepte.
Ca sa traiasca.
Satui de a supravietui.
Stiau ca pot muri.
Si multi au murit.
Dupa care noi iarasi.
Am facut pe noi.
Cu totii.

***
Astfel.
Am ajuns ca.
Generatia mea.
Sa plateasca tribut.
In sange si lacrimi.
Pentru ca astazi.
Prostia.
Sa umble fudula pe strazi.
Si sa isi dea.
Cu parerea.

***
Suntem romani.
Inca.
Si as vrea.
Sa avem scuze.
Dar asa...
Nu avem niciuna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu