joi, 17 decembrie 2009

Iarna noastra

Primul val de zapada.
Primii inzapeziti ramasi pe drumuri.
In ciuda faptului ca aveau cauciucuri de iarna, si lanturi, si pungi cu sare dupa ei.
Dar astea sunt folositoare cand pe drum a trecut plugul.
Ori la noi, asteptam sa se aseze zapada cat pomu', ca sa intervenim.
De fapt, nici nu este nevoie sa se aseze.
Sunt suficienti si 2 centimetri de gheata ca sa pui cruce circulatiei.
Am strabatut 70 de km in 3 ore si jumatate. Polei.
Suficient cat sa vad
O campie romana cu aspect de Siberie
(Pe la noi inca mai trece paralela 45, nu?)
Sate intregi ramase in intuneric
Masini derapand
Sau ramase pe margine, in santuri.
Nicio masina de interventie, niciuna de politie.
Am ajuns cu greu intr-un oras, resedinta de judet.
Nu am crezut ca la ora actuala exista in Romania orase - resedinta de judet - cu un singur hotel.
Pe care ne-am batut noi, inzapezitii.
Si din asta se trage profit. Care da mai mult, are camera.
Si am dat. Puteam face altceva?...
Neputinciosi in fata vremii, vremurilor...


Un comentariu: