vineri, 4 decembrie 2009

Geonel, ia-ti de mana prostia si pleaca cu ea acasa...


S-au intalnit.
Au inceput linistit oarecum, vorbind generalitati.
"Sa dam o sansa agriculturii", "Romania sa devina o forta in Europa", "Am un plan de iesire din criza", "Am principii de buna guvernare"...
Aveam senzatia ca ma voi plictisi. Dar nu, am avut rabdare si am ramas in fata televizorului.
Au continuat cu laude si bateri de pumni in piept.
"Am reusit sa reduc numarul de parlamentari, poporul a ales la referendumul propus de mine"
Au inceput reprosuri si improscari, ca pe holurile unui tribunal.
"Esti un om slab, ai nevoie in spatele tau de un Vanghelie, un Hrebenciuc, de baroni locali", "Esti un cameleon, nu esti sincer", "Ai fost o sursa de scandal si dezbinare", "Nu ai facut ce ai promis, ti-ai tradat aliatii si prietenii",
Ei, si atmosfera, incet-incet, s-a incalzit.
Am asteptat cu infrigurare sa cedeze unul dintre ei. Care va fi primul? Basel? E isteric... are toate sansele sa se piarda cu firea. Geonel? E prostanac... are si el multe posibilitati de a da cu bata-n balta.
Si... DA!
Prostanacul a invins!
A scos pe gura galusca, si pe fund... Vintu!
Ei si iata cum fenomenul meteo reuseste sa imprastie ceata si sa clarifice lucrurile.
Se pare ca meteahna prostiei e mai tare si mai grea decat rautatea. Cat de dobitoc sa fii, stiind ca presa, serviciile, ochii lumii intregi sunt pe tine, si cu trei zile inainte de alegeri, tu sa mergi acasa la unul dintre cei mai huliti mahari din tara?
Asistenta a ramas socata. Ziaristii au ranjit coltii toti, unii cu bucurie, altii cu dezamagire, depinde de tabara. Dar toti au realizat gravitatea faptei.
Ce-a urmat dupa, nu a mai avut aceeasi importanta.
Am mai retinut momentul penibil, ridicol al juramantului pe biblie.
As intelege (si atunci cu retinere) sa o faci in fata unui preot, cel mult intr-o sala de tribunal, dar nu la cererea unuia de pe strada, fie el si Tuciurescu...
Curiozitatea mi-a fost satisfacuta.
Am vazut cine a pierdut alegerile.
Sa ma mai deplasez pana la urna?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu